I wish I was a punk rocker.

2007-02-19

"Har var leikur, har var stríð"

Når jeg nu alligevel har ladet min blog vansmægte så længe, hvorfor så ikke bryde tørken med et skybryd, så her kommer dagens andet indlæg - om ikke andet så for at opdatere de tørstende skarer, der venter på nyt ("Hej mor!"):

Jeg bestod mit FADL-kursus og er således nu officielt uddannet sygeplejevikar. Eller sådan da. For de flinke folk på FADL annullerer nemlig ens kursus, hvis ikke man inden for tre måneder efter kursets afslutning har taget mindst 12 vagter, så jeg skal have taget fire vagter inden tirsdag, før det er helt officielt. Uheldigvis er dette så ugen, hvor jeg har totalt proppet skema, krævende oplæg om celler i centralnervesystemet og dertil skal lave afleveringer i både biokemi og biofysik. Huhej!

Nå, men nok om FADL. Julen kom med hvide marker (eller hvod'n var det?), og den blev tilbragt på Mors med familien. Efter alle juleseancerne (sluttende med den traditionelle julefrokost hos bedstemor æ fjæær jywlldaw') begav jeg mig igen til Hovedstaden, hvor jeg straks kastede mig ud i optog for autonome institutioner - det var tiltrængt :)

Derefter stod den på januar og eksamenslæsning på Panum til sent, sent om aftenen (eller natten). Jeg troede ikke det skulle gå, men sørme - det gik! Dermed var den første rigtige eksamen på medicinstudiet - Basal Humanbiologi og Medicinsk Kemi - bestået, og jeg er nu sådan noget som en tolvtedel læge. Det kan aldrig vare ...

Efter et par FADL-vagter mere og min første nosokomielle infektion (en hurtig omgang Roskilde-syge), begyndte det nye semester. Det startede blidt ud med cellens anatomi, men det fik hurtigt fart på, og lige nu er det lige så uoverskueligt som sædvanligt. I dag havde vi første øvelse i biokemi (fire timer!), hvor vi gjorde fæle, videnskabelige ting mod en grisetarm. Her illustreret ved Mai og Simon fra mit hold.

I morgen står den på timer fra 8-16 - inklusive yderligere fire timers grisetarmmishandling - så jeg vil slutte her. God aften.

Ingen kommentarer: