I wish I was a punk rocker.

2006-07-20

Tilbage igen

Og det var så den Roskilde Festival. Det var en fornøjelig omgang og jeg var så heldig at ligge i lejr med fornøjelige mennesker - på vedhæftede billede er det Janne og Per, der får fornøjelsen af at posere. Jeg er netop kommet hjem fra en af mine tre tjanser som servicevagt på festivalen og HC har fanget og røget os en fisk. Den slags smager altså bare bedre efter at man har trasket sine fødder ømme i upassende fodtøj i otte timer :) Jeg kunne skrive meget om Roskilde, men skal holde mig til at sige, at det var en fornøjelse at se Kaizers spille på Orange Scene, men også en smule mærkeligt - når man er vant til at se dem på små, dunkle spillesteder. Andre highlights var Morrissey, Rufus Wainwright og selvfølgelig Roger Waters.

Den første uge efter brugte jeg stort set på at restituere efter festivalen og siden da har jeg arbejdet en del. Mit nye job som natportier har mange fordele - primært, at man mange nætter kan hygge sig med at sidde og læse. Og så selvfølgelig, at man får mulighed for at snakke med så mange forskellige folk fra alle mulige eksotiske lande og steder. Men den anden nat blev det lige vel eksotisk, da nogle skumle typer midt om natten brød ind ad hotellets kælderdør, som de efter nogen fumlen rundt havde fået dirket op. De virkede mere berusede end egentlig farlige, og det lykkedes mig da også at skræmme dem til at fortrække, men det var alligevel lige spænding nok for én aften.

On a wholly unrelated matter: Jeg fik af uransagelige veje tilsendt dette billede, der viser, at Hovedbiblioteket i København halter lidt bagefter med hensyn til at få indført politisk korrekthed i deres klassifikationssystem - Negrenes historie, hmm ;)

So what else is new? Nåjo, det er ulideligt varmt, men det har folk jo nok opdaget. I den anledning har jeg været en del på Amager Strandpark med Morten og Lasse og har bl.a. erhvervet mig dykkerbrille og snorkel. Det er en fornøjelig oplevelse at snorkle rundt med hovedet under vand og skue dybets fascinerende verden. Hvem skulle have troet, at Amager Strandpark kunne byde på sådanne kuriosa som ... tang, mostly, og krabber. Ok, der var også stimer af småfisk, og jeg fik set en fladfisk af en art og sågar et par ål. Måske er en overfyldt badestrand ikke det bedste sted at observere livet under havet.

Ellers går det meste af tiden med at arbejde og vente i spænding på at få brev fra KU om, hvorvidt jeg er optaget på medicinstudiet. De kan tænkes at finde på at afvise mig på grund af en teknikalitet (noget med noget genindskrivning på religionsvidenskab), men jeg krydser fingre og håber på det bedste.

Ingen kommentarer: