I wish I was a punk rocker.

2005-02-13

Semesterstart ...

Så er semesteret startet igen, og det mærkes. Der har været rigeligt at se til den sidste tid, og der er stadig rigeligt at se til, hvilket er årsagen til, at jeg ikke har opdateret så hyppigt.

Jeg er begyndt på en række spændende kurser: Vedisk sanskrit (hvor vi skal læse uddrag af Rigveda), højniveauhebræisk (hvor vi netop er gået i gang med nogle af dødehavsrullerne) og koptisk. Uheldigvis overlapper koptisk med nogle af hebræisktimerne, så det kan hænde, at jeg bliver nødt til at vælge det fra. Det er lidt ærgerligt.

Dertil følger jeg stadig Leo Tandrups glimrende foredragsrække om menneskets kultur- og mentatlitetshistorie belyst gennem kunsten - fra hulemalerierne op til vores tid. Leo er uden tvivl en af de mest fascinerende personligheder, jeg er stødt på i min tid som studerende, og hans personlige engagement i undervisningen uden sammenligning. Det er en fryd.

I øvrigt går jeg for tiden og savler over "Facts About the World's Languages", som vi har fået anbefalet i et af de kurser, jeg følger på Lingvistik. Det er en fantastisk lækker bog, og jeg er enormt fristet til bare at bestille den over Amazon, men den er møj, møj dyr, og jeg har stort set ingen penge (snøft, snøft), så hvis du er en rig filantrop, der har lyst til at glæde en fattig studerende, så ville det her være tidspunktet at gøre det på.

Det sidste, jeg vil nævne i dag, er The Bibles Repository, som er en glimrende hjemmeside, der har gjort en masse bibelmanuskripter og -versioner tilgængelige online som PDF-filer. Dejligt!

Ingen kommentarer: