I wish I was a punk rocker.

2005-02-24

Romtur og fest

Var til forelæsning om afrikanske sprog i "Languages of the World". Forelæsningen var fin, men dagens interessante oplysning læste jeg i The Cambridge Encyclopedia of Linguistics under forelæsningen - nemlig at ca. halvdelen af verdens sprog bruger tonehøjde til at angive betydningsforskelle i ord - altså ligesom kinesisk gør det. Så mange havde jeg alligevel ikke troet, at det drejede sig om.

Ellers er jeg ved at gøre klar til at rejse til Rom. Det er en studietur, jeg arrangerer for et hold på Historie. Under ledelse af den uforlignelige Leo Tandrup skal vi marchere byen tynd og se på kunst - det skal nok blive godt.

I den lidt mindre afdelingen afholder vi i morgen (dvs. egtl. i dag) på Religionsvidenskab et arrangement om Religion i Kunsten - med deltagelse af bl.a. ovennævnte Leo Tandrup, idehistorikeren Dorthe Jørgensen og professor Hein Heinsen. Det skal nok blive spas - især fordi førstnævnte og sidstnævnte vist er godt og grundigt uenige og stort set hvad som helst.

Efterfølgende er der så en fælles fest for religionsvidenskab og teologi - dog åben for alle. Som kasserer i Religionsvidenskabelig Forening er det blevet min lod at stå i baren to timer i løbet af aftenen. Jeg er pænt dårlig til den slags - men nuvel, det går jo nok ;)

Ingen kommentarer: